۱۰ دی ۱۳۹۱، ۱۰:۰۴

رعایت اصول ارگونومی برای کاربران کامپیوتر ضروری است

رعایت اصول ارگونومی برای کاربران کامپیوتر ضروری است

اهواز - خبرگزاری مهر: یک کارشناس کامپیوتر گفت: رعایت کردن اصول اساسی ارگونومی برای کاربران کامپیوتر یک ضرورت است.

ابوذر اکبری نیا در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به طور معمول استفاده از کامپیوتر و تکنولوژی ارتباطات، راندمان کار را افزایش می دهد اما ممکن است استفاده آنها اثرات منفی از نظر سلامت فیزیکی و روانی داشته باشد بنابراین کاربران باید اثرات منفی را از بین ببرند و یا اینکه آنها را به حداقل برسانند. 

وی افزود: اغلب افراد جامعه مدت زمان زیادی از شبانه روز را در محیط های کار سپری می کنند و در انجام بیشتر کارهای امروزی، کامپیوتر به عنوان یکی از ابزارهای لا ینفک مورد استفاده قرار می گیرد به همین دلیل استفاده صحیح از کامپیوتر برای حفظ سلامتی از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.

اکبری نیا با اشاره به بروز بیماریهای لاعلاج در اثر کار زیاد با کامپیوتر تصریح کرد: استفاده نادرست از تجهیزات و وسایل از جمله کامپیوتر باعث بروز عوارض سوء در کاربران می شود که بیماری حرفه ای نامیده می شود و تقریبا غیر قابل علاج است.

این کارشناس رشته کامپیوتر ادامه داد: هدف اصلی ارگونومی، طراحی محیط کار به صورتی است که باعث افزایش راندمان کار و کاهش ریسکهای سلامتی می شود و در واقع علمی است که جنبه های فیزیکی و روانی انسان را با محیط کار هماهنگ می سازد.

وی به تهویه محیط کار نیز اشاره کرد و گفت: در محیط کار باید هوا جریان داشته باشد تا از آلودگی هوا جلوگیری شود زیرا آلودگی هوا ممکن است به دلیل تراکم گاز کربنیک ناشی از تنفس افراد و تغییر درجه رطوبت و حرارت هوا صورت گیرد ضمن اینکه دمای مناسب برای محل کار بین 18 تا 25 درجه سانتیگراد است و گرمای بالاتر از 26 درجه روی قدرت تمرکز و حواس تاثیر منفی دارد و هوای اتاق باید مرتب با هوای آزاد تازه شود و در عین حال از ورود باد نیز جلوگیری شود.
کد خبر 1779261

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha